Stewiarnia - Słodko i zdrowo. Naturalnie bez cukru.

Trendy w żywności – relacja z targów Anuga

Coraz więcej uwagi przykładamy do tego, co jemy. Jakość i składniki wysuwają się na pierwsze miejsce. Cenimy produkty świeże, naturalne i takie, których skład rozumiemy. Przeczytajcie o najnowszych trendach w żywności.

Zrozumiałe etykiety
W dniach 10-14 października odwiedziliśmy największe targi spożywcze w Europie Anuga 2015. Z prezentowanego na nich raportu wynika, że przyszłością branży spożywczej jest transparentność przekazu. Masowo wytwarzane i przetwarzane produkty, których skład zajmuje kilka linijek, straciły zaufanie klientów. 91 proc. konsumentów amerykańskich przyznaje, że są bardziej skłonni uznać za zdrowe produkty, których składniki są im znane – wynika z opracowania Innova Market Insight prezentowanych na targach Anuga 2015.

Owoce, owoce i jeszcze raz owoce
Swój czas mają też owoce. Podbijają one półki z żywnością nie tylko jako produkt surowy, ale również z formie przekąsek. Według wspomnianego raportu w latach 2010-2014 w USA liczba przekąsek produkowanych na bazie owoców wzrosła o 400 proc. Ta zmiana zauważalna jest również na polskim rynku, gdzie pojawia się dużo owocowych i warzywnych przekąsek. Trend wpisuje się także w zmiany wprowadzone niedawno do polskich szkół.

Suszone owoce, owocowe chrupki i batony stanowią, obok jogurtów i produktów kukurydzianych, podstawę asortymentu sklepików szkolnych. Forma kolorowych przekąsek może skutecznie zachęcać młode pokolenia do spożywania większej ilości warzyw i owoców. Przykładem chętnie kupowanych przez dzieci produktów są batony w całości produkowane z suszonych owoców, które mamy w swojej ofercie.

Informujemy, że na swoich stronach internetowych stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka), które wykorzystywane są wyłącznie do celów statystycznych
oraz na potrzeby dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Ustawienia dotyczące przechowywania plików cookies możecie Państwo dowolnie modyfikować w swojej przeglądarce internetowej.